piątek, 26 sierpnia 2016

Kotlety mielone w wersji wegańskiej

Całkiem niedawno znalazłam na jednym z moich ulubionych blogów przepis na pyszne kotlety kalafiorowo - jaglane. Spróbowałam i oniemiałam, bo smakowały lepiej niż sobie wyobrażałam. 
Postanowiłam, że mimo, iż nie jest to mój autorski przepis, umieszczę go na blogu, bo szkoda by było żeby nie chwalić go dalej. W składzie znajduje się moja ukochana kasza jaglana, więc dla mnie to dodatkowy atut tego dania. W oryginale był też prażony słonecznik w składzie, ale ja nie dodałam ze względu na gusta dzieci. Następnym razem jednak spróbuje. 

Składniki:

- 1/2 kalafiora
- 3/4 suchej kaszy jaglanej
- 1 duża cebula
- 1 ząbek czosnku

- 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1/4 szklanki oleju
- 2 łyżki sosu sojowego
- 1/2 łyżeczki syropu z agawy (może być też miód lub syrop klonowy)

- sól, pieprz


Sposób przygotowania:

Kaszę jaglaną gotujemy w 3 szklankach lekko osolonej wody.
Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni. 
Surowego kalafiora ścieramy na tarce o dużych oczkach. Cebulę siekamy na bardzo drobno lub ścieramy na tarce. Czosnek przepuszczamy przez praskę. Składniki mieszamy, dodajemy mąkę, olej, sos sojowy i syrop z agawy. Doprawiamy do smaku. Nie pomijajcie syropu bo słodycz wyciąga dobry smak z kalafiora.*
Formujemy kotlety i układamy na blaszce pokrytej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 25 minut, do zarumienienia. 

* Kalafiora zawsze gotujemy w wodzie z solą i cukrem dla wydobycia najlepszego smaku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz