czwartek, 16 kwietnia 2015

Parzybroda - zupa ze słodkiej kapusty

Ze względu na to, że jestem poznańską pyrką postanowiłam zrobić regionalną zupę wielkopolską. Nazywana jest parzybrodą. Gdzieś przeczytałam, że nazwa pochodzi od spadających, gorących włókien kapusty na brodę podczas jedzenia. Najczęściej przygotowywana była podczas żniw i wykopków, ze względu na łatwość i dostępność produktów. Podstawowe produkty to kapusta (powinna być włoska), boczek i kminek. Mój przepis jednak jest wegetariański, bo podaję tą zupę mojej córce, a z boczkiem byłaby dla niej za "ciężka". 

Składniki:
- 1/2 główki kapusty
- 2 średnie marchewki
- 1 pietruszka

- kawałek selera
- 1 mała cebula

- 5 średnich ziemniaków
- 1,5l bulionu z kurczaka

- boczek (ilość wg uznania, u mnie nie ma w ogóle)
- sól, pieprz, cukier

 Sposób przygotowania:

Kapustę poszatkować i zasypać małą ilością soli. Marchew obrać i pokroić na talarki. Resztę warzyw pokroić w małą kostkę. Bulion zagotować i wrzucić warzywa, oprócz ziemniaków i kapusty. Gotować 15 minut. Po tym czasie dorzucić kapustę i ziemniaki i gotować jeszcze ok. 20 minut do miękkości warzyw. Przyprawić do smaku solą, pieprzem i cukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz