niedziela, 23 marca 2014

Lody o smaku krówkowym (bez maszynki)

Na zewnątrz wiosna zawitała na dobre. Będzie coraz cieplej, więc powoli zaczynamy rozglądać się za dobrymi lodami. Polecam zrobić własne, bo tylko takie nie zawierają szkodliwych dodatków. Do przygotowania potrzebujecie tylko 3 misek, 3 składników i trochę cierpliwości :) W podobny sposób robiłam już lody waniliowe. Pomysł na lody krówkowe podsunęła mi jedna z czytelniczek mojego bloga, za co jej ślicznie dziękuje. Lody są puszyste i bardzo słodkie. Polecam dla wszystkich fanów toffi i krówek.

Składniki:

- 500ml śmietany 30%
- 1 puszka masy kajmakowej
- 2 jajka

Sposób przygotowania:

Przygotowujemy 3 miski. W pierwszej misce ubijamy śmietanę na sztywno. W drugiej ubijamy białka jajek. W trzeciej ubijamy żółtko z masą kajmakową. Do masy kajmakowej dodajemy po łyżce śmietany i białka i delikatnie mieszamy, aż do połączenia wszystkich składników z trzech misek. Pamiętajmy o delikatnym mieszaniu, żeby masa pozostała puszysta. Całość przelewamy do pojemnika plastikowego i wkładamy do zamrażalnika. Pozostawiamy w nim lody na minimum 4 godziny. Smacznego!

4 komentarze:

  1. Genialny pomysł na lody. Koniecznie muszę wypróbować!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, pychota :)
    Ja muszę opróżnić zamrażarkę, żeby mi się sorbetiera zmieściła :P

    OdpowiedzUsuń
  3. wcale nie mialam robic lodow ale wlasnie wstaje z sofy i probuje przepis :* dzieki

    OdpowiedzUsuń