poniedziałek, 2 grudnia 2013

Mocno kawowa Stefanka bez pieczenia

Dzisiaj propozycja kolejnego szybkiego ciasta bez pieczenia. Jest pyszne i bardzo kawowe. Ma jednak jedną wadę - jest dosyć tłuste i kaloryczne, ze względu na maślany krem. Jednakże mały kawałek nigdy nikomu jeszcze nie zaszkodził :) Smacznego!

 Składniki:
- 400g herbatników
- 200g masła
- 4 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
- 100ml mleka

- 1/2 szklanki cukru pudru
 

Sposób przygotowania:

Masło w temperaturze pokojowej miksujemy z cukrem pudrem. Następnie dodajemy 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej. 1 łyżeczkę kawy rozpuszczamy w 4 łyżeczkach wody i dodajemy do masy. Wszystko miksujemy na gładką masę. Herbatniki moczymy w mleku i układamy 2 rzędy po 5 herbatników na desce do krojenia lub paterze. Na herbatnikach rozprowadzamy cienką warstwę kremu. Dajemy kolejne herbatniki namoczone w mleku i kolejną warstwę kremu. I tak dalej aż do wykończenia masy. Ostatnią warstwą powinna być masa, którą możemy posypać kawą rozpuszczalną lub kakao. Z podanej ilości herbatników powinno powstać 5-6 pięter. Tak przygotowaną Stefankę chowamy do lodówki na kilka godzin i gotowe!

9 komentarzy:

  1. uwielbiam kawowe smaki :) to ciasto muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam taką stefankę :)
    Zapraszam serdecznie do mnie na kruche ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna stefanka a kawowy smak na pewno pasuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mam na coś takiego ochotę, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Z ciekawości sprawdziłam i rzeczywiście taki jest. Ale mój przepis dostałam od znajomej. Może ona miała z kotlet.tv :)

      Usuń
  6. Idealny przepis dla mnie "początkującej": ) Jutro po szkole zrobię i napiszę jak mi wyszło.; ) Trzymajcie kciuki.; )

    OdpowiedzUsuń