wtorek, 15 października 2013

Pysznie mokra babka piaskowa

Drogie gospodynie domowe/gospodarze domowi;), czy macie w swojej kuchni kulę do ucierania? Do tego przepisu będzie nam niezbędna. Babka piaskowa jest bardzo prosta do przyrządzenia a także bezpieczna dla kobiet  w ciąży i karmiących piersią. Pamiętajcie, że własnoręcznie przygotowane słodycze zawsze są zdrowsze od gotowych ciastek i batonów dostępnych w sklepach. Pozostaje mi napisać: DO DZIEŁA I SMACZNEGO!

Składniki:
- 1 margaryna
- 1 szklanka cukru
- 4 jajka
- 1 i 3/4 szklanki mąki
- 1 cukier waniliowy
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia


Sposób przygotowania:

Rozpuszczamy margarynę w rondlu lub mikrofalówce i zostawiamy do ostygnięcia. W misce ucieramy jajka z cukrem i cukrem waniliowym a następnie dodajemy mąkę z proszkiem do pieczenia. Dokładnie ucieramy i dodajemy margarynę. ucierając wszystko kulą do ucierania - powinniśmy widzieć bąble powietrzne w cieście. Chwile wyrabiamy i wylewamy masę do posmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą formy "keksówki". Pieczemy ok. 60 minut w 170 st.

3 komentarze:

  1. Mam makutrę :) Kulę pożyczyłam kiedyś komuś, i już do mnie nie wróciła, niestety...
    A ciacho bardzo smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne babki wychodzą :) wczoraj upiekłam mmmmm smaczności dziękuję za przepis i życzę wesołych świąt

    OdpowiedzUsuń
  3. Upiekłam i wyszła smaczne bez zakalca :) Wszystkim polecam a szczególnie matką karmiącym.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń