środa, 18 września 2013

Ciasto bez jaj i mleka

Uwaga! W związku z komentarzami na temat zakalca przepis został trochę zmieniony i teraz powinno być ok. Moje ciacho wyszło pulchne i pyszne. 

Ciasto jest rewelacyjne dla matek karmiących piersią, również dla tych, których dzieci mają skazę białkową. Zwykły i niezwykły zjadacz chleba również zasmakuje w tym prostym, wilgotnym ciastku :)

Składniki:

- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 1/2 szklanki cukru białego lub nierafinowanego

- szczypta soli
- 1/3 szklanki oleju rzepakowego
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżka cukru waniliowego
- 1 szklanka   przegotowanej, zimnej wody

- 1 łyżka octu jabłkowego
- 1 duże jabłko

Sposób przygotowania:

Łączymy ze sobą składniki sypkie, czyli mąkę, sodę, cukier, sól i cukier waniliowy. Następnie dodajemy olej i wodę, dokładnie mieszamy. 
Jabłka obieramy ze skórki i ścieramy na tarce na grubych oczkach. Odciskamy z nadmiar wody.
Tak przygotowane jabłka dodajemy do ciasta i mieszamy razem. Wylewamy gotowe ciasto na wyłożoną papierem do pieczenia tortownicę. 
Pieczemy w 180 st. z termoobiegiem ok. 30 minut.

9 komentarzy:

  1. Gorzej, jeśli karmione dziecko ma uczulenie na pszenicę ;) Zawsze przypominam - nie ma uniwersalnych ciast dla karmiących piersią mam alergików.
    Ciasto fajne, ja robię takie z mąki owsianej i wtedy nadaje się i dla mojego uczuleniowca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super sprawa, w końcu ciacho, które będę mogła zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niestety wyszedł mi zakalec...

    OdpowiedzUsuń
  4. No i mi niestety też wyszedł zakalec :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi też wyszedł zakalec, w tym przepisie musi być coś nie tak z proporcjami

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno tego ciasta nie robiłam, więc skoro wszystkim wychodzi zakalec postanowiłam jutro sprawdzić przepis i ewentualnie go zmodyfikować. Przepraszam z góry za zły przepis!

    OdpowiedzUsuń
  7. może głupie pytanie... ale pieczemy na dole piekarnika czy środku? ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobilam zgodnie z przepisem I ... Zakalec! 😔

    OdpowiedzUsuń