wtorek, 16 lipca 2013

Domowe lody waniliowe (bez maszynki)

Wreszcie udało mi się zrobić lody lepsze od tych sklepowych :) Zabrakło mi tylko w domu laski wanilii ale następnym razem naprawię ten karygodny błąd :) Na bazie tych lodów, po dodaniu owoców, czekolady, bakalii itp. można robić wiele różnych smaków. Na początek polecam klasyczną wersję.

Składniki:
- 300ml śmietanki kremówki 30%
- 2 jajka
- 100g cukru (może być brązowy)

- 1 łyżka wody
- 1 laska wanilii




Sposób przygotowania:

Przygotowujemy sobie 3 miski. Skorupki jajek trzeba sparzyć wrzątkiem. W pierwszej misce ubijamy śmietanę, w drugiej białko z połową cukru, a w trzeciej żółtko z wodą i pozostałą częścią cukru. Wydrążamy laskę wanilii i dodajemy zawartość do masy. Do miski z żółtkiem dodajemy po trochu ubitej piany z białek i ubitą śmietanę. Delikatnie mieszamy ze sobą składniki dokładając po troszku. Konsystencja musi pozostać puszystą masą. Tak przygotowane lody wkładamy do zamrażarki i konsumujemy po minimum 4 godzinach. Nie trzeba ich miksować w między czasie. Konsystencja pozostaje puszysta, bez kryształków lodu. Nie przechowujemy ich zbyt długo ze względu na obecność świeżych jajek.

20 komentarzy:

  1. Lody domowe najlepsze na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. WoW! Wyglądają nawet lepiej niż te z maszynki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. a co zrobić z laską wanilii
    ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe lody bardzo proste i smaczne.Moja córka wpadła na pomysł aby dodać do nich masę krówkową a na wierzch posypała pokrojonymi w drobną kostkę krówkami.Wyszły pyszne lody toffi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że się udadzą :) Włożyłam je właśnie do zamrażalnika i teraz 4 godziny czekania :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłam z śmietany kremówki czekoladowej . Wyszły pyszne :) tylko później troszkę twarde ale jak poleżały chwilke to rozpływały się w ustach

    OdpowiedzUsuń
  7. wlasnie che zrobic te lody.Ciekawe czy beda dobre?

    OdpowiedzUsuń
  8. A ile ich wychodzi?

    OdpowiedzUsuń
  9. lody wyśmienite - dzisiaj zrobiłam i wszystkim bardzo smakowały

    OdpowiedzUsuń
  10. Lody by były wyśmienite ale ma pani błąd w przepisie źle sformułowała pani słowo przez to trzeba wszystko od nowa robić ! ja na początku tego nie zauważyłam ale jak moje dzieci to robiły to zauważyły , pani napisała utrzeć białko z cukrem , a potem pani pisze że ma z tego piana no przecież się nie da pierwsze trzeba utrzeć samo żółtko a potem jak będzie piana wsypać cukier .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy na prawdę chodzi o ten przepis, bo chciałam poprawić ten błąd, ale nie mogę się go doszukać, bo nic o ucieraniu w nim nie ma...?

      Usuń
    2. Tak, to w tym przepisie. Błąd pojawia się w 3 linijce przepisu.

      Usuń
  11. właśnie będe je robiła robiła

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem totalnym laikiem: czy ubijając biało z cukrem i ubijając żółtko z wodą i cukrem wszystko wrzucamy naraz do miski i ubijamy czy trzeba coś dodawać po kolei w mniejszych porcjach i odpowiedniej kolejności (cukier, wodę)?

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne są ! A do sorbetowych używam takich foremek: Foremki do lodów
    Nie dość że pyszne to i ładnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  14. to nie są stricte lody lecz francuski deser mrożony parfait (znaczy po francusku doskonałe)
    do lodów nie dodaje się surowych ubitych białek

    OdpowiedzUsuń