poniedziałek, 24 czerwca 2013

Pasta kanapkowa z czerwonej soczewicy

Znudziły Wam się szyneczki i serki na kanapkach? Proponuję zdrową pastę kanapkową z czerwonej soczewicy, papryki konserwowej, marchewki, cebulki i szczypiorku. Jest wyśmienita. Prawie połowę zjadłam bez kanapek, taka była dobra ;)

Składniki:
- 100g czerwonej soczewicy
- 2 marchewki
- 3 strąki konserwowej papryki
- 1 cebula
- pęczek szczypiorku
- sól, pieprz






Sposób przygotowania:

Soczewicę gotujemy w wodzie bez soli ok. 7 minut. Marchewkę ścieramy na tarce na drobnych oczkach. Cebulę siekamy na drobno. Cebulę i marchew podsmażamy na patelni, dodajemy trochę wody i dusimy do miękkości. Przyprawiamy solą i pieprzem do smaku. Na patelnię dorzucamy ugotowaną soczewicę i wszystko razem miksujemy na gładką masę blenderem. Paprykę kroimy w drobniutką kosteczkę. Szczypiorek siekamy. Wszystko razem mieszamy. Doprawiamy przyprawami do smaku. Pasta gotowa!

4 komentarze:

  1. Dzisiaj wpadłam na Twojego bloga w poszukiwaniu inspiracji na przetwory "słoikowe" :) przeglądając go, czułam wręcz zapach, który przenosił się w jakiś magiczny sposób z monitora, do mojego pokoju ! :)
    na pewno będę zaglądać częściej, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt:) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, jaka iloscia zalac soczewice zeby nie wyszla zupa

    OdpowiedzUsuń