sobota, 25 maja 2013

Ciastka owsiane bez cukru i mąki

Ciasteczka praktycznie dla wszystkich. Mogą je jeść dzieci od 10 m.ż., cukrzycy, osoby na diecie. Naprawdę każdy. Dodatkowo są proste i tanie. Dzięki suszonej żurawinie mają słodkawy posmak, ale nie są bardzo słodkie. 

Składniki:
- 250g płatków owsianych
- 70g żurawiny
- 1 łyżka masła
- 150ml wody 
- 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
- szczypta soli




Sposób przygotowania:

Płatki owsiane i żurawinę mielimy na drobno. Masło wrzucamy do wody i roztapiamy w mikrofalówce lub w garnku. Łączymy z płatkami i żurawiną. Dodajemy sodę i sól. Wszystko dokładnie mieszamy i łyżeczką wykładamy na papier do pieczenia. Formujemy wielkość ciasteczek jakie chcemy mieć finalnie, bo one już nie urosną. Pieczemy 19 minut w 180 st. z termoobiegiem. Są pysznie chrupiące.

7 komentarzy:

  1. Takie ciastka są nieziemskie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tego typu ciasteczka <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie spodziewałam się, że będą takie dobre :) Naprawdę polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka rewelacyjne w smaku i zdrowe. Ja lubię dodać ziarna słonecznika i dynii, orzechy czy inne suszone owoce. Jednym słowem-pychota!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam. Są przepyszne :) Bardzo się cieszę, że trafiłam na ten przepis. Jest wprost dla mnie, łatwy, szybki i przyjemny :) Pochwaliłam się na moim blogu tymi ciasteczkami, odsyłając moich czytelników na Twojego bloga po przepis. Mam nadzieję, że nie masz mi tego za złe. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń