czwartek, 14 marca 2013

Spaghetti a la carbonara

Uwielbiam makaron pod każdą postacią. Gdyby ktoś mnie zapytał jakie jest moje ulubione danie, to zawsze wymienię danie z makaronem. Dzisiaj przedstawiam jedno z wielu w mojej kuchni - spaghetti a la carbonara. Nie jest to klasyczna carbonara ponieważ zamiast boczku dodałam szynkę delikatną (typu szwarcwaldzka ale mniej słona). Osobiście wolę taką wersję ale jak wymienicie szynkę na boczek to też będzie dobrze :)

Składniki (dla 2 osób):
- 200g makaronu spaghetti (zawsze można liczyć 100g na osobę - spokojnie wystarczy)

- 1 opakowanie szynki delikatnej (ja kupiłam w dyskoncie na B.)
- 100 ml śmietanki 30%
- 1 żółtko jaja
- 1 mała cebulka lub 1/2 dużej cebuli
- 1 duży ząbek czosnku
- 1 łyżka parmezanu
- świeży tymianek do posypania potrawy
- 1 łyżeczka oleju rzepakowego

Sposób przygotowania:

Makaron gotujemy w osolonej wodzie al dente, czyli ok. 2 minuty krócej niż podano na opakowaniu. W tym czasie przygotowujemy sos. Szynkę kroimy w mniejsze kawałki, przypominające kostkę. Smażymy na patelni z 1 łyżeczką oleju rzepakowego. Przekładamy ją na chwilę na talerzyk i na pozostałym tłuszczu podsmażamy posiekaną na drobno cebulkę. Przeciskamy czosnek przez praskę i dodajemy do cebuli. Gdy cebula się zeszkli dodajemy szynkę i chwilę smażymy wszystko razem, po czym dodajemy 50 ml śmietanki. Drugie 50 ml śmietanki rozrabiamy z roztrzepanym żółtkiem i 1 łyżką parmezanu. Dodajemy do reszty składników sosu i chwilę gotujemy na najmniejszym ogniu, żeby nie zrobiła nam się jajecznica. Jak już sos zaczyna trochę gęstnieć wyłączamy gaz. Makaron odcedzamy i łączymy z sosem. Po wyłożeniu na talerz posypujemy świeżym tymiankiem. Pycha!!!

1 komentarz: