wtorek, 19 lutego 2013

Zupa meksykańska

Uwielbiam zupy jako danie obiadowe jednogarnkowe ;) Jednak żeby zupą się najeść trzeba zrobić zupę "treściwą". Ja dodatkowo lubię trochę pikanterii, dlatego często serwuje dosyć ostre zupki. Dzisiaj proponuje zupę meksykańską, która wyśmienicie smakuje sama albo ze świeżym pieczywem pszennym.

Składniki:
- 0,5 kg mięsa wieprzowego (ja dałam łopatkę wieprzową) - najlepiej samemu zmielić ale można też kupić gotowe mięso mielone wieprzowe lub wieprzowo-wołowe
- 1 puszka czerwonej fasoli
- 1 puszka kukurydzy
- 1 cebula
- 1 puszka pomidorów
- 0,5l bulionu (może być z kostki) - ja wykorzystałam rosół z wczorajszego obiadu
- 2 małe czerwone papryki
- 2 ząbki czosnku
- 1 marchewka
- 2 łyżki koncentratu pomidorowego
- przyprawy: sól, pieprz, cukier (1 łyżeczka), majeranek, czerwona papryka słodka i ostra

Sposób przygotowania:

Mięso mielone podsmażamy na patelni aż ładnie się zarumieni, następnie wrzucamy do wysokiego garnka. Na patelni podsmażamy też cebulę z czosnkiem, uprzednio posiekane w kosteczkę. Dodajemy też paprykę posiekaną w dużą kostkę lub paseczki. Zawartość patelni wrzucamy do garnka. Marchewkę obieramy, kroimy w słupki i również wrzucamy do garnka. Zalewamy całość bulionem i gotujemy ok. 10 minut. Po tym czasie dorzucamy odsączone puszki czerwonej fasoli, kukurydzy. Po chwili dodajemy też puszkę pomidorów (nie odsączamy). Doprawiamy przyprawami do smaku i gotujemy ok. 10 minut. Na koniec dodajemy 2 łyżki koncentratu pomidorowego i gotujemy jeszcze 5 minut.  Zupa jest gotowa do spożycia :)

1 komentarz:

  1. przepyszna! ja dodałam jeszcze na koniec odrobinę serka topionego,aby była troszkę kremowa. Nie miałam papryka ale i tak wyszła rewelacyjna!
    polecam :)))

    OdpowiedzUsuń