piątek, 15 lutego 2013

Pieczona miruna z masełkiem czosnkowym

Dzisiaj piątek a ja odkryłam niedaleko domu sklepik rybny. Zaopatrzyłam się w świeżutkie miruny. Miruna to ryba morska z gatunku dorszowatych ale mniej sucha niż dorsz. Postanowiłam przygotować pieczone miruny w mój ulubiony sposób. Polecam gorąco !



Składniki:
- 2 mniejsze świeże miruny lub dorsze (nie filety!!!)
- 1 łyżka koperku
- 1 łyżka natki pietruszki
- 1 łyżka szczypiorku
- 3 łyżki masła
- 3 ząbki czosnku
- 1 cytryna
- przyprawa do ryb
- sól

- pieprz
- olej rzepakowy






Sposób wykonania:

Rozgrzewamy piekarnik do 200 st. Ryby myjemy i patroszymy. W miseczce przygotowujemy marynatę: łyżeczka soli, łyżeczka pieprzu, 2 łyżeczki przyprawy do ryb, 2 łyżki oleju rzepakowego. Przygotowaną marynatą nacieramy ryby na zewnątrz i w środku. Rybę odstawiamy i przygotowujemy resztę składników. Masło łączymy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Zioła (pietruszkę, koperek i szczypiorek) siekamy na drobno i mieszamy razem, dodajemy trochę soku z cytryny. Cytrynę myjemy i przekrawamy na pół. Z każdej połówki odkrawamy po 3 plastry cytryny i obkrawamy skórkę. Z pozostałej cytryny wyciskamy sok na rybę w środku i na zewnątrz.  Ryby przekładamy na folię aluminiową (każdą na osobną folię). Środki ryb wysmarowujemy masełkiem czosnkowym i wkładamy zioła. Na wierzchu układamy plastry cytryny. Zawijamy folie aluminiową. Możemy od razu przygotować warzywa, które zapiekamy razem z rybą. Warzywa obtaczamy w oliwie z ulubionymi przyprawami. Można oczywiście ugotować ryż, który również wyśmienicie pasuje do rybki. Smacznego :)

1 komentarz: