piątek, 22 lutego 2013

Łosoś Teriyaki z chrupiącymi ziemniaczkami

Dzisiaj piątek - czas na rybkę :) Łosoś jest moją ulubioną i najzdrowszą rybą. Wystarczy usmażyć go na patelni grillowej, wcześniej posypując solą, pieprzem i polewając cytryną. Jak widać za dużo nie potrzeba, a i tak jest pyszny. Dzisiaj jednak postanowiłam zrobić go na inny sposób, marynując go w sosie Teriyaki. Jak zawsze wyszedł pyszny. Do tego dodałam fasolkę szparagową i chrupiące ziemniaczki z piekarnika :) Niebo w gębie !

Składniki (łosoś) na 2 porcje:
- 2 filety z łososia (ok. 150g jeden)
- 3 łyżki sosu Teriyaki (ja kupiłam w Lidlu, podczas tygodnia azjatyckiego)
- 1 łyżeczka syropu klonowego (albo miodu, jeśli ktoś nie posiada syropu)
- 1 łyżeczka startego świeżego imbiru
- 2 łyżki soku z cytryny

Składniki (ziemniaczki) na 2 porcje:
- 4 średnie ziemniaki
- gałązka świeżego rozmarynu
- 1 czubata łyżka ziół prowansalskich
- 3 łyżki startego parmezanu
- 1 - 2 łyżki oleju rzepakowego



Sposób przygotowania:

Filety z łososia myjemy. W misce łączymy wszystkie składniki: sos Teriyaki, syrop klonowy, świeży imbir, sok z cytryny. Do powstałej marynaty wkładamy łososia i pozostawiamy go w niej ok. 20-30 minut w temperaturze pokojowej. W tym czasie obieramy ziemniaki, kroimy w duże kostki i gotujemy w osolonej wodzie 5 minut. Rozgrzewamy piekarnik do 200 st. z termoobiegiem. Następnie obtaczamy podgotowane ziemniaki w oleju i w mieszance ziół: posiekanym świeżym rozmarynie i ziołach prowansalskich. Układamy ziemniaki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i posypujemy startym parmezanem. Pieczemy ok. 20-25 minut. Łososia wyciągamy z marynaty i grillujemy na patelni grillowej ok. 8 minut z każdej strony. Pozostały sos możemy wykorzystać do polania gotowanych warzyw. Wystarczy gotować go w rondelku aż zgęstnieje. Do ziemniaczków i łososia ugotowałam też fasolkę szparagową i danie obiadowe gotowe !



3 komentarze:

  1. Oj ja też uwielbiam łososia :) Nie tylko ze względu na smak, ale też właściwości zdrowotne takie jak duża ilość omega-3 - to samo zdrowie dla serca i mózgu :) Nota bene olej rzepakowy też ma ich sporo, więc w tym połączeniu tylko się wzmagają wzajemnie :)

    OdpowiedzUsuń