wtorek, 8 stycznia 2013

Pożywna zupa-krem ziemniaczany

Ten kremik chodził za mną już od Świąt. W końcu go zrobiłam i delektowałam się smakiem bardzo krótko....bo zupka szybko zniknęła ;)

Składniki (dla 2 osób):

- 3 duże ziemniaki
- 1 duża marchew
- bulion drobiowy (ok. 0,5l - tak żeby zakrył ziemniaki w garnku)
- 1 mała cebula
- 1 łyżka masła
- 3 łyżki posiekanego szczypiorku
- sól, pieprz, przyprawa do ziemniaków (ja miałam z firmy Prymat)

Sposób wykonania:

Najpierw przygotowujemy bulion na porcji rosołowej i włoszczyźnie. Może być też kostka rosołowa, jeśli macie mało czasu. Ziemniaki i marchew obieramy i kroimy w kostkę. Cebulę siekamy na drobno. Do rondla wrzucamy łyżkę masła i na nim podsmażamy cebulę. Po chwili dorzucamy ziemniaki i marchew. Chwilę smażymy i zalewamy gorącym bulionem. Dodajemy pół łyżeczki soli. Chyba że mamy bardzo słony rosół, to wówczas sól pomijamy. Gotujemy do miękkości ziemniaków - ok. 25 minut. Po tym czasie zupę miksujemy na gładką masę i doprawiamy do smaku solą, pieprzem i przyprawą do ziemniaków. Przelewamy do miseczek i posypujemy posiekanym szczypiorkiem. Voila! 

3 komentarze:

  1. uwielbiam zupy kremy, takiego jeszcze nie jadłam :)
    pozdrawiam,
    szana!

    OdpowiedzUsuń
  2. dzisiaj go spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń