niedziela, 6 stycznia 2013

Dietetyczny serniczek

Możecie go jeść bez wyrzutów sumienia bo jest naprawdę dietetyczny. Ja dodałam trochę cukru pudru ale jak dodacie słodzik to deser będzie jeszcze bardziej light. 


Składniki (dla 2 osób):
- ser twarogowy chudy (200g)
- 200ml jogurtu naturalnego
- 2 małe jabłka lub 1 duże
- 1 łyżka cynamonu
- 1 łyżka cukru pudru



Sposób wykonania:
Ser przecieramy przez sito lub jak ktoś woli mielimy. Następnie dodajemy do sera jogurt i miksujemy na gładką masę. Dorzucamy cukier puder i dokładnie mieszamy. Jabłka obieramy ze skórek i usuwamy gniazda nasienne. Kroimy w kostkę i dusimy w rondelku razem z łyżką cynamonu ok. 10 minut (jak na szarlotkę). Zostawiamy do przestygnięcia. Do przejrzystej szklanki, pucharka lub kieliszka nakładamy na zmianę ser i jabłka. Posypujemy na wierzchu ulubionymi bakaliami i kakao. Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. pyszne są takie deserki!;) często robię podobne, kiedy nie mam twarogu dodaję po prostu jogurt naturalny:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Co w nim dietetycznego - cukier puder,kakao,bakalie ? cos Ci sie pomylilo....

    OdpowiedzUsuń
  3. Obiecuje, że jak zrobi Pan zwykły sernik to będzie o wiele bardziej kaloryczny.

    OdpowiedzUsuń
  4. W tytule pisze "dietetyczny" a w zadnej diecie ani bakalie,ani kakao nie sa wskazane.Zamiast tego proponuje owoce lesne mrozone lub swieze ,a zamiast kakao bita pianke z bialek z dodatkiem cukru brazowego niskokalorycznego.Prosze sprubowac - taki deserek jest swietny (nie ujmujac nic Pani deserkowi).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z miłą chęcią spróbuje. Dziękuję za sugestię :)

      Usuń
  5. Jak się dusi te jabłka?

    OdpowiedzUsuń
  6. Panie Danielu cukier brązowy jest praktycznie tak samo kaloryczny jak biały...jak już mówimy o "lepszym" cukrze to proponuję ksylitol (cukier brzozowy)

    OdpowiedzUsuń