niedziela, 30 grudnia 2012

Sałatka z zupek chińskich

Zawsze wszystkim smakuje, jest prosta w przygotowaniu i wyśmienicie pachnie :) Może zrobicie ją na Sylwestra?

Składniki:
- 2 zupki chińskie VIFON (1 ostra, 1 łagodna)

- 10 liści kapusty pekińskiej
- puszka kukurydzy
- papryka czerwona
- podwójna pierś z kurczaka
- 1/2 średniego pora
- 2 łyżki majonezu
- 100 ml jogurtu naturalnego
- przyprawa gyros
- 1 łyżka musztardy


Sposób wykonania:
Makaron z zupek łamiemy na mniejsze kawałki i wkładamy do miski. Dodajemy sypkie przyprawy z zupki. Zalewamy małą ilością gorącej wody, tak żeby napęczniał. Piersi z kurczaka kroimy w małą kostkę, obtaczamy w przyprawie gyros i smażymy na patelni. Pozostawiamy do ostygnięcia. W tym czasie szatkujemy kapustę pekińską, odrzucając najtwardsze części. Kapustę mieszamy z makaronem i kurczakiem. Dodajemy odcedzoną kukurydzę z puszki oraz pokrojoną w kosteczkę paprykę. Pora kroimy w półkrążki, przelewamy wrzątkiem i dodajemy do reszty składników. Jogurt naturalny, majonez, musztardę, sól i pieprz łączymy razem tworząc sos. Gotowym sosem polewamy sałatkę i dokładnie mieszamy. Odstawiamy na kilka godzin do lodówki. Po tym czasie próbujemy i ewentualnie doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 

12 komentarzy:

  1. Jedna z najczęściej wyszukiwanych sałatek sylwestrowych, :)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba będę musiała wypróbować :D jak nie na tego sylwestra to przy innej okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. identyczną robiłam na święta :D mój narzeczony mówi, że to nr 1 wśród wszystkich sałatek :D

    OdpowiedzUsuń
  4. często robię - zajada się ją bez opamiętania mój Mężczyzna.... pycha aaa :)Trzeba zrobić. Zapomniałam o niej...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm, mam pytanie - czy do makaronu dodajemy też przyprawy z zupek?? z góry dziękuję za odp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  6. Faktycznie nie napisałam o tym. Już dodaje do przepisu. Oczywiście wsypujemy ale tylko suche przyprawy, bez płynnych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sałatka rewelacja :) najczęściej chyba wyszukiwana przy okazji imprez. I choć wzbudza wiele kontrowersji to bardzo ją lubię!

    OdpowiedzUsuń
  8. Musi byc pychotka,zaraz jade na zakupki i robia ja.

    OdpowiedzUsuń
  9. To ulubiona sałatka mojego chłopaka. :) A na imprezach zawsze znika pierwsza.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mozna zrobic z samym najonezem bez jogurtu?pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń