czwartek, 29 listopada 2012

Drożdżowiec z owocami

Nigdy nie robiłam ciasta drożdżowego, bo zawsze wydawało mi się bardzo trudne w przygotowaniu. Od kiedy dostałam przepis na ciasto, które praktycznie "samo się robi", drożdżowiec jest jednym z moich ulubionych ciast :)

Składniki:
- 100g świeżych drożdży (1 opakowanie)
- 3/4 szkl. cukru
- 1 opakowanie cukru waniliowego
- 1 szklanka mleka
- 3/4 szkl. oleju/oliwy z oliwek
- 4 roztrzepane jajka
- 5 szklanek mąki pszennej

- 800g dowolnego owocu (najlepiej śliwka, truskawski, rabarbar, jabłka)

Kruszonka:
- 1/2 kostki masła
- 1 szkl. mąki
- 1 szkl. cukru
- 1/2 szkl. wiórków kokosowych (jeśli chcecie kruszonkę owocową)

Sposób wykonania:

Wszystkie składniki wkładamy do miski wg kolejności podanej powyżej. Nie mieszamy - po prostu wrzucamy jedno na drugie. Oczywiście pomijamy owoce bo narazie robimy samo ciasto. Na końcu dajemy 4 szklanki mąki (1 szklankę dodamy później). Przykrywamy miskę ręcznikiem kuchennym i odstawiamy na 2 godziny w ciepłe miejsce. W tym czasie przygotowujemy kruszonkę. Masło musi być dobrze schłodzone. Kroimi je w kosteczkę, wrzucamy do miski razem z mąką i cukrem i wiórkami kokosowymi. Wyrabiamy szybko dłońmi, aż wytworzą się małe grudki. Odstawiamy do lodówki. Po 2 godzinach mieszamy łyżką ciasto na gładką masę i dodajemy pozostałą 1 szklankę mąki. Również mieszamy na gładką masę. Ciasto wykładamy na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia. Układamy na wierzchu owoce. Ja miałam akurat jabłka pokrojone na drobną kostkę. Posypujemy kruszonką i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. na 40 minut. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz