wtorek, 2 października 2012

Zupa węgierska (Gulyasleves)

Pobyt w Budapeszcie rozpoczął moją miłość do zupy węgierskiej. Postanowiłam, że ugotuję taką samą zupę, bazując tylko na smaku i wyglądzie. Wyszła przepyszna ! Dodałam co prawda pierś z kurczaka zamiast mięsa wołowego ale polecam wołowinę bo jest lepsza. Ja akurat nie miałam w lodówce :)

Składniki:
- 200g mięsa wołowego (w niektórych restauracjach serwują kurczaka)
- 1 pietruszka (korzeń)
- 1 marchew (duża)
- 1/2 małego selera
- 1 ziemniak
- 1/2 papryki czerwonej
- 1 pomidor
- 1 mała cebula
- 2 ząbki czosnku
- przyprawy: sól, pieprz, papryka ostra i słodka
- 1 łyżka oliwy z oliwek


Przygotowanie:
Mięso wołowe kroimy w kostkę 2cm x 2cm, solimy, pieprzymy i posmażamy na 1 łyżce oliwy z oliwek do smażenia. Podsmażone mięso wrzucamy do garnka z wodą i gotujemy ok. 1,5h. W tym czasie na patelni od mięsa podsmażamy cebulę posiekaną  w małą kostkę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodajemy pokrojoną w paski paprykę. Smażymy 5 minut. Z pomidora ściągamy skórkę, kroimy w kostkę i dorzucamy na patelnię. Dusimy wszystko ok. 10 minut. Dorzucamy do bulionu po 1,5h. Następnie kroimy w plasterki marchew oraz pietruszkę. Seler i ziemniaka kroimy w kostkę. Wszystkie warzywa wrzucamy do bulionu. Gotujemy całość ok. 20 minut, doprawiamy przyprawami do smaku. Prawdziwa zupa węgierska jest bardzo pikantna, więc dodajemy dużo ostrej papryki i pieprzu. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz