wtorek, 28 sierpnia 2012

Dietetyczny jogurtowiec z malinami

Ciągle szukam jakiegoś przepisu na dietetyczne ciasta. Czasami za słowem "dietetyczne" kryje się bomba kaloryczna. Wreszcie znalazłam sposób na ciasto mega dietetyczne, jeśli nie liczyć spodu :) Ale ze spodu też zawsze można zrezygnować.  
 
Składniki na spód:

- ciasteczka digestive z czekoladą lub inne podobne
- 100g masła

Składniki na bazę:

- 1 duży jogurt naturalny (ja dałam Danone 2%)
- 1 opakowanie żelatyny
- 5 łyżek cukru pudru albo do smaku słodzika w pudrze
- kilka kropel olejku waniliowego
- sok z połowy pomarańczy
- skórka z połowy pomarańczy
- 100g malin

Składniki na wierzch:

- 300g malin
- galaretka malinowa


Sposób wykonania:

Ciasteczka kruszymy na pył i mieszamy z rozpuszczonym masłem. Masę wykładamy na pokrytą papierem do pieczenia tortownicę. Chowamy do lodówki. 

Jogurty naturalne w temperaturze pokojowej łączymy z cukrem, olejkiem, sokiem z pomarańczy i startą skórką z połowy pomarańczy. Następnie rozpuszczamy żelatynę w ciepłej wodzie (wody jak najmniej ale wystarczająco, żeby żelatyna się rozpuściła) i łączymy z jogurtem. Powstałą masę wylewamy na ciasteczka z masłem. Chowamy do lodówki aż zacznie tężnieć. Przed całkowitym stęgnięciem wykładamy na masę jogurtową maliny, lekko wciskając w środek. Chowamy do lodówki. 

W tym czasie przygotowujemy galaretkę z 400 ml wody. Wyciągamy tortownicę z lodówki. Wysypujemy na wierzch maliny i zalewamy galaretką. Zostawić na noc w lodówce. Voila !



        

6 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda bardzo apetycznie, uwielbiamy maliny:) A za dietetyczność dodajemy mu wielkiego plusa i z chęcią wypróbujemy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, dawno nie jadłam takiego ciasta ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ile ma być jogurtów? 1?

    OdpowiedzUsuń
  4. ile takie ciasto ma kalorii?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to może być dietetyczne skoro jest cukier puder? ;o

    OdpowiedzUsuń