sobota, 18 sierpnia 2012

Chińszczyzna na szybko

Po przyjściu z pracy niekoniecznie chce nam się gotować. W takiej sytuacji zawsze mam w  zanadrzu warzywną mieszankę chińską i sos słodko-kwaśny. Wystarczy 30 minut i obiad gotowy :)


Składniki:
- paczka warzywnej mieszanki chińskiej (dostępna np. w Biedronce)
- sos słodko-kwaśny
- sos sojowy lub Teriyaki
- woreczek ryżu
- pierś z kurczaka
- sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Ryż gotujemy. Pierś z kurczaka kroimy w paseczki, doprawiamy solą, pieprzem i zalewamy w misce sosem sojowym lub Teriyaki (osobiście polecam ten drugi). Odstawiamy na 20 minut do lodówki. W tym czasie w garnku dusimy warzywa z mieszanki chińskiej. Dodajemy do nich po chwili pół słoiczka sosu słodko-kwaśnego i dusimy aż do miękkości warzyw. Kurczaka podsmażamy na patelni razem  z sosem. Na koniec łączymy kurczaka z warzywami. Gotową "chińszczyznę" podajemy z ryżem. 
Czy to nie jest proste?

2 komentarze:

  1. Jak ja lubię chińszczyznę. Po spaghetti to jedno z moich ulubionych dań. Przyznam jednak, że moje nigdy nie wyglądało tak apetycznie, jak to... Nie mam tej wprawy w podawaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuchnia włoska i chińska to też moje ulubione ;)

    OdpowiedzUsuń